• alles.jpg
  • artgo.jpg
  • bhp oskar.jpg
  • enmax.jpg
  • familia.jpg
  • geodezja.jpg
  • gs.jpg
  • juszczak.jpg
  • juszczyk.jpg
  • kozbial.jpg
  • kubaty.jpg
  • lisak.jpg
  • lyko.jpg
  • rasterek.jpg
  • salazabaw.jpg
  • serczyk.jpg
  • wwm.jpg
  • zulla.jpg

Reklama

  • bistro.jpg
  • geo.jpg
  • grafixdruk.jpg
  • hipokrates.jpg
  • kaes.jpg
  • kruk.jpg
  • mirex.jpg
  • neobud.jpg
  • srebrne.jpg
  • wegiel.jpg
  • weterynarz.jpg
  • wykonczenia.jpg

Mija pierwszy rok pracy przedszkola FANTAZJA. Jakie były początki Waszej działalności?


Nie były łatwe. Trzeba było podporządkować swoje życie prywatne wielu nowym obowiązkom, skompletować zespół pracowników, nastawić się na wytężona pracę. Wasze przedszkole rozwija się dynamicznie. Zaczynaliście Państwo z niewielką grupką dzieci, teraz ich liczba znacznie się powiększyła. Jaka jest recepta na tak szybki rozwój placówki? We wszystkim co robimy dążymy do jak największego profesjonalizmu. Przedszkole nie może być spontanicznym pomysłem na życie dla kogoś, kto „po prostu lubi dzieci”. To jest wyzwanie i ciężka praca, która wymaga ogromnego zaangażowania i codziennej świeżej energii. I jeszcze codziennego absolutnego przekonania, że to jest TO. Powołanie? Myślimy, że nie jest to za duże słowo w tym wypadku. Naszymi klientami są, owszem, rodzice, ale przede wszystkim dzieci. A one są jak papierek lakmusowy na nasze emocje i najskrytsze myśli. Dzieci „wyczuwają” niuanse, które dla dorosłych bywają już nie do wykrycia. Dzieci są najlepszym testerem na AUTENTYCZNOŚĆ drugiego człowieka. Jeśli chcesz zająć się opieką, wychowaniem i edukowaniem dzieci, musisz mieć odpowiednie kwalifikacje, opanować potrzebną wiedzę i umiejętności i musisz po prostu kochać to robić. Dzieci to wyczują lepiej niż niejeden specjalista do spraw rekrutacji pracowników. W naszym przypadku otwarcie przedszkola to kolejny etap pracy edukacyjnowychowawczej, trwającej już 25 lat. Nadszedł taki moment, że zdecydowaliśmy się na wybudowanie placówki oświatowej. W jej ramach oprócz przedszkola uruchomiliśmy Klub Malucha oraz Salę Zabaw, z której wszystkie nasze pociechy mogą do woli korzystać. W godzinach popołudniowych z Sali Zabaw mogą korzystać również dzieci nie uczęszczające do naszego przedszkola.


Dlaczego zdecydowaliście się Państwo na otwarcie przedszkola, skąd taki pomysł?


Przedszkole powstało z myślą o nowoczesnym, doskonale wyposażonym miejscu twórczej edukacji i wszechstronnego rozwoju, miejscu przyjaznym i bezpiecznym. Priorytetem naszej codziennej pracy jest wysoka jakość nauczania, ale również wychowania dzieci na dobrych ,mądrych i otwartych na świat” młodych ludzi. Zajęcia odbywają się w nowoczesnym, nowo wybudowanym obiekcie przedszkolnym. Budynek zaprojektowano z myślą o bezpiecznym, przyjaznym i doskonale wyposażonym miejscu zabawy i nauki oraz wypoczynku. Kluczowe znaczenie ma dla nas bezpieczeństwo naszych dzieci widziane w aspekcie wewnętrznym i zewnętrznym czyli z jednej strony wysoka kultura organizacji, bliski kontakt z dziećmi, z drugiej strony monitorowany budynek i teren przedszkola.


Jakie jest Wasze przedszkole?


Jest kreatywne. Na wszystko staramy się patrzeć oczami dziecka. Wszystko ma być nowe,  lub odkrywane na nowo. Tak właśnie wygląda świat dziecka. Wbrew pozorom, to bywa bardzo trudne dla ludzi dorosłych, za którymi jest już pewna droga edukacyjna, liczne doświadczenia. Innowacyjność, ale i uszanowanie tradycji i metod pracy z dziećmi od lat sprawdzonych i uznanych – to dwa bieguny pracy edukacyjnej naszej placówki. My sami jesteśmy wciąż nastawieni na rozwój – w ten sposób najlepiej przekazuje się dzieciom entuzjazm do nauki. Przedszkole zapewnia dodatkowe zajęcia, które służą doskonaleniu umiejętności i rozwijaniu uzdolnień. Co tydzień odbywają się zajęcia z baletu, tańca towarzyskiego, ceramiki,warsztatów plastycznych, piłki nożnej. Bardzo ważny jest dla nas udział dzieci w tych zajęciach. Jesteśmy przekonani o wspaniałym wpływie, jaki mają one na dziecięcy rozwój. Widzimy efekty i przyjemność, jaką z nich czerpią. Ważną rolę odgrywa aktywność fizyczna oraz ćwiczenia ogólnorozwojowe. Istotny jest również codzienny ruch i pobyt dzieci na świeżym powietrzu w formie zajęć w plenerze, zabaw i spacerów. Stawiamy na wykwalifikowaną kadrę. Cały czas też motywujemy naszych pracowników do ciągłego rozwoju – tego wymaga zawód nauczyciela.


Na czym polega nauka języka angielskiego w Waszym przedszkolu?


Jednym z priorytetów przedszkola jest efektywne nauczanie języka angielskiego. Zajęcia te odbywają się w salach wyposażonych w tablice interaktywne ze stałym dostępem do internetu. Metody nauczania są dostosowane do wieku przedszkolnego. Nieograniczone możliwości daje nam praca z tablicą interaktywną oraz oprogramowaniem językowym wydawnictwa Express Publishing, Longman oraz Oxford. Posiadamy oprogramowania językowe dla wszystkich poziomów kształcenia przeznaczone dla dzieci przedszkolnych. Oprogramowania są ciekawe, zaprojektowane tak, że dzieci maksymalnie skupiają swoją uwagę i bardzo lubią przeżywać swoją codzienną przygodę z językiem angielskim.


Czy wykorzystanie tablic interaktywnych sprawdza się w przedszkolu?Czy naprawdę tablice interaktywne wspomagają nauczanie?


Tablice interaktywne idealnie sprawdzają się w nauce przez zabawę, a przedszkolaki przyswajają wiedzę najszybciej właśnie wtedy, kiedy się bawią. Za pomocą różnych programów edukacyjnych np. ADIBU, PLUSZAKI ROZRABIAKI, HAPPY HEARTS dzieci poznają wiele ciekawych zagadnień. Staranny dobór programów edukacyjnych sprawia, że zajęcia stymulują rozwój intelektualny, motoryczny i emocjonalny dzieci. Dzięki pracy z tablicą oraz ciekawym ćwiczeniom dzieci rozwijają grafomotorykę oraz koordynację wzrokowo-ruchową. Tablice urozmaiciła zajęcia oraz sprawiła, że dzieci są bardziej aktywne. Zajęcia z nią poprawiają pamięć u dzieci oraz ich zdolność koncentracji. Dzieci przepadają za wszystkimi ćwiczeniami interaktywnymi. Programy edukacyjne wykorzystywane w pracy z tablicą mają formę animowaną, co zwiększa ich atrakcyjność w oczach maluchów. Za pomocą tablicy dzieci poznają nazwy kolorów, kształty, liczby, a później utrwalają je w pamięci. Skuteczność tej formy nauczania potwierdzają wyniki prowadzonych badań, które pokazują, że w porównaniu z metodami tradycyjnymi, stopień zapamiętania materiału na zajęciach z wykorzystaniem tablic interaktywnych jest o ok. 20 % wyższy niż podczas tradycyjnych zajęć.


A co Wam przyniesie nowy rok szkolny 2012 /2013?


W naszej placówce stawiamy na innowacyjność – stale poszukujemy rozwiązań, dzięki którym dzieci będą się mogły rozwijać się wszechstronnie. Od 2012 roku otwieramy kolejne sale dydaktyczne. W roku szkolnym 2012/2013 ruszyła pierwsza grupa przedszkolna prowadzona metodą Marii Montessori.


Dlaczego metoda Montessori?


„Pomóż mi zrobić to samemu”- to słowa dziecka skierowane do Marii Montessori. Jej pedagogika jest ukierunkowana na dziecko i jego potrzeby, na jego spontaniczną aktywność oraz dążenie do samodzielności. Wychodzi naprzeciw jego zainteresowaniom, umożliwiając wszechstronny rozwój. Ta metoda daje dziecku szanse wszechstronnego rozwoju fizycznego, duchowego, kulturowego i społecznego, wspiera jego spontaniczną i twórczą aktywność. Właściwa organizacja i uporządkowanie otoczenia, dostępne dzieciom wspaniałe pomoce rozwojowe sprzyjają uczeniu się i eksperymentowaniu – w zakresie kształcenia zmysłów, języka polskiego, języka angielskiego, matematyki, przyrody sztuki oraz umiejętności praktycznych - wszystko przez działanie.


Czego należy zatem Wam życzyć w nadchodzącym nowym roku szkolnym?


Dalszego wszechstronnego rozwoju placówki, roześmianych dzieci i zadowolonych rodziców, a tym, którzy już są z nami dziękujemy za wybór naszej placówki i tym samym okazane nam zaufanie.

pacanowscy.jpg