• alles.jpg

• toka.jpg
  • weterynarz.jpg

Numer 07/2016

Wycieczkę do stolicy planowaliśmy od początku roku szkolnego. Wreszcie 13 czerwca 2016 r. spełniło się nasze marzenie.

Do Warszawy wystartowaliśmy samolotem LOT-u z lotniska w Balicach. Lot był bardzo przyjemny, a dla tych, którzy lecieli po raz pierwszy w życiu, wręcz fascynujący. Do Centrum Młodzieżowego „Agrykola” – znakomicie usytuowanego w centrum Warszawy schroniska – dotarliśmy sprawnie i szybko dzięki naszej germanistce, Pani Annie Kawęskiej, rodowitej warszawiance. Po rozpakowaniu się ruszyliśmy spotkać się z naszą przewodniczką, Anną Pałygą i ruszyliśmy w trasę. Zwiedziliśmy Kościół NMP, Barbakan, Labirynt przed Pałacem Królewskim. W pamięci zapadł nam uroczy spacer po Starym Mieście. Połowę następnego dnia spędziliśmy w Centrum Nauki Kopernik. Na interaktywnych wystawach mieliśmy okazję wykonywać różne doświadczenia. Później zwiedziliśmy Stadion Narodowy, dotarliśmy na dach Biblioteki Uniwersyteckiej, by podziwiać wspaniałe ogrody. W tym samym dniu poszliśmy na Cmentarz Wojskowy i Stare Powązki. Widzieliśmy także pomnik Syrenki Warszawskiej. W środę mieliśmy lekcję muzealną w Pałacu Króla Jana III Sobieskiego w Wilanowie. Mogliśmy też spacerować po Parku Wilanowskim. Wreszcie zwiedzaliśmy Muzeum Chopina. Pałac Kultury i Nauki zostawiliśmy na kolejny dzień. Z XXX piętra, zachwycaliśmy się panoramą Warszawy. Stamtąd przespacerowaliśmy się na Plac Zamkowy i zwiedzaliśmy Zamek Królewski. Nie mogło też zabraknąć Muzeum Powstania Warszawskiego. Zrobiło ono na nas ogromne wrażenie. Po uroczym spacerze po Łazienkach Królewskich wróciliśmy do naszej „Agrykoli”, by oglądać Euro 2016 i mecz Polska – Niemcy. W ostatni dzień pobytu w Warszawie udaliśmy się do Sejmu. Tam spotkaliśmy się z naszym krakowskim Posłem, Panem Józefem Lassotą. Pan poseł przyjął nas jak ważną delegację i oprowadził po miejscach znanych nam dotąd z telewizyjnych przekazów. Dzięki Panu posłowi zapamiętamy to ciekawe spotkanie na długo. Do Krakowa wróciliśmy Pendolino. Wszystkim nam wycieczka utkwiła w pamięci i zapewne pozostanie w niej na długo. To było niesamowite przeżycie i przygoda, a Warszawa jest naprawdę pięknym miastem, możemy być z niej dumni. Ten wspaniały wyjazd zawdzięczamy wsparciu naszego projektu „Pierwsi absolwenci Niepublicznej Szkoły Podstawowej w Zelkowie z wizytą w Warszawie” przez Kraków Airport im. Jana Pawła II. Dziękujemy.

Na podstawie relacji Gabrieli Stec, uczennicy kl. VI

Światowe Dni Młodzieży już za kilka dni, ale nie każdy rozumie ich ideę. Na przykład Benedykt XVI krytykował tendencję postrzegania ich jako rodzaju festiwalu; podkreślał, że to wydarzenie nie powinno być uważane za „odmianę współczesnej kultury młodzieżowej”, ale za owoc „długiej zewnętrznej i wewnętrznej drogi”. To pułapka, bo wydarzenie odbywa się w atrakcyjnych miejscach i dla jednych jest to okazja do przeżywania wiary, a dla innych do zobaczenia ciekawego miejsca.

Trudno krytykować Benedykta, człowieka dużej duchowości, ale ja zszedłbym na niższy poziom, że intencja uczestników ŚDM jest czysta. Bo najważniejszym momentem ŚDM jest udział w ofierze Mszy Świętej, przyjęcie komunii, modlitwa. Co nie znaczy, że wielu ludzi nie przyjdzie czysto turystycznie. Natomiast ufamy, że ci, którzy już przyjdą na Mszę Św. są kierowani intencją przeżycia duchowego. Działania Kościoła obejmują różne sfery przeżyć religijnych, kulturowych, wolontariatu, przygotowanie do uczenia się modlitwy. Na przykład w naszym dekanacie jest comiesięczna modlitwa w każdej parafii, gdzie młodzież godzinę trwa na adoracji Pana Jezusa. Reasumując: ja takiego niebezpieczeństwa nie widzę. Ludzie młodzi są wrażliwi na przekaz z zewnatrz. Czy go przyjmują – to już zupełnie inne pytanie.

Bardzo nam miło poinformować, że gmina Zabierzów zajęła wysokie 5. miejsce w skali kraju w rankingu za rok 2015 organizowanym przez Związek Powiatów Polskich. Wyróżnienie odebrała wójt Elżbieta Burtan podczas XX Ogólnego Zgromadzenia Związku Powiatów Polskich w dniu 31.05.2016 r. Ranking organizowany jest przez Związek Powiatów Polskich (ZPP).

Uczestniczą w nim wszystkie gminy z terenu kraju. Nasza Gmina startuje w kategorii Gminy Wiejskie. Celem Rankingu jest wyłonienie i nagrodzenie najlepszych gmin w kraju, promowanie ich, a także integracja mieszkańców i środowisk samorządowych. W danym roku kalendarzowym sprawozdawanie z realizacji poszczególnych zadań, jak również przyznawanie punktacji odbywa się na bieżąco, dlatego też pozycja w Rankingu jest zmienna i ustalana na koniec okresu sprawozdawczego. Dane zgłaszane do Rankingu dotyczyć mogą projektów realizowanych przez dany samorząd i jednostki jemu podlegające, na terenie administracyjnym danej jednostki samorządu terytorialnego. Punkty przyznawane są przez ekspertów ZPP w trybie on-line za realizację 90 zadań zgrupowanych w jedenastu dziedzinach takich jak: działania proinwestycyjne prorozwojowe, rozwiązania poprawiające jakość obsługi mieszkańca oraz funkcjonowania jst, rozwój społeczeństwa informacyjnego, rozwój społeczeństwa obywatelskiego, umacnianie systemów zarządzania bezpieczeństwem informacji, promocja rozwiązań z zakresu ochrony zdrowia i pomocy społecznej, promocja rozwiązań z zakresu edukacji, kultury i sportu, wspieranie działań na rzecz społecznej gospodarki rynkowej, promocja rozwiązań ekoenergetycznych, proekologicznych, współpraca krajowa i międzynarodowa, działania promocyjne.

Wojciech Wojtaszek

To był niezapomniany Dzień Dziecka, który ze względu na pogodę nie mógł trwać tak długo, jakby sobie każdy życzył. Mimo to, ogromna ilość atrakcji, jaka czekała na najmłodszych mieszkańców gminy Zabierzów i ich rodziny, zgromadziła 29 maja 2016 r. na Rynku w Zabierzowie ogromną ilość uczestników. Patronat honorowy nad imprezą objęła wójt Elżbieta Burtan.

Wspaniała pogoda, która towarzyszyła Dniu Dziecka do godzin popołudniowych, była idealnym partnerem tego święta i sprzyjała zabawom na świeżym powietrzu. Organizatorzy Gminnego Dnia Dziecka - Samorządowe Centrum Kultury i Promocji Gminy Zabierzów, Wydział Rozwoju i Promocji Urzędu Gminy Zabierzów oraz Gminny Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół przygotowali mnóstwo atrakcji oraz bogaty program artystyczny.

O godzinie 12.00 nastąpiło oficjalne rozpoczęcie Gminnego Dnia Dziecka. Wśród stanowisk na płycie Rynku znajdowało się stoisko promocyjne Urzędu Gminy Zabierzów przygotowane przez Wydział Rozwoju i Promocji, na którym przez cały dzień trwała premiera i promocja pierwszej gry planszowej o gminie Zabierzów - Jurajska Kraina Tajemnic. Wszyscy odwiedzający mogli zagrać z animatorem, wziąć udział w zajęciach plastycznych dekorując plakat reklamowy gry oraz wystartować w konkursach, w których do wygrania była zabierzowska planszówka. W tym miejscu informujemy, że już wkrótce gra trafi m.in. do świetlic, szkół i bibliotek na terenie całej gminy oraz do Samorządowego Centrum Kultury i Promocji Gminy Zabierzów, gdzie będzie można z nich korzystać.

Po godzinie 14.00 na scenie pojawiła się najmłodsza grupa piłkarzy Akademii Piłkarskiej z Zabierzowa, aby odebrać oficjalne ślubowanie, w którym udział wzięła wójt Elżbieta Burtan i przewodnicząca rady gminy Maria Kwaśnik.

Wśród innych atrakcji przygotowanych dla Dzieci były m.in. bezpłatny dmuchany park zabaw, gigantyczne piłkarzyki, stanowisko edukacji leśnej przygotowane przez Lasy Państwowe – Nadleśnictwo Krzeszowice, otwarte warsztaty plastyczne, szkółka szczudlarska, pokaz baniek mydlanych, balonowe zwierzaki, dziecięca wymiana książek, bajkowy pokaz mody, malowanie buziek, fotobudka, kolorowe warkoczyki, warsztaty tworzenia biżuterii, zdjęcia portretowe, pokaz sprzętu OSP przygotowany przez OSP Zabierzów oraz kolejka elektryczna dla najmłodszych.

Na scenie wystąpili: Przedszkole w Nielepicach z przedstawieniem “Bajka o ośmiu koźlątkach”, Szkoła w Nielepicach klasa III z występem tanecznym, Szkoła Frygi Drygi, Marta Mlak z Manufaktury Zdrowia w pokazie Zumby, występ taneczny dzieci ze szkoły podstawowej w Zabierzowie, dzieci z Niepublicznego Przedszkola Językowego Pluszowy Miś- Zabierzów, Zespół taneczno-muzyczny „Pajęczynki”, Gimnazjum z Zabierzowa w piosence: “Zamigotał Świat” i “List do Matki” oraz uczestnicy zajęć baletowych w Samorządowym Centrum Kultury i Promocji Gminy Zabierzów. Niestety, ze względy na złe warunki atmosferyczne swoich występów nie zdążyła zaprezentować Szkoła Podstawowa w Balicach, grupa baletowa z Klubu Kultury “Kuźnia” oraz zespół CONTRA.

Partnerami tegorocznego Gminnego Dnia Dziecka byli: Lasy Państwowe – Nadleśnictwo Krzeszowice, Ośrodek Sportowo-Rekreacyjny w Zabierzowie, OSP Zabierzów, Futura. Patron medialny - Radio Kraków.

Tekst Wojciech Wojtaszek

Gdzie szukać perełek polskiej motoryzacji? Czy tylko w prywatnych kolekcjach, skrywanych w garażach i komórkach całej Pol-ski? Nic bardziej mylnego! Z roku na rok powstają i rozbudowują się liczne kolekcje, pełne interesujących eksponatów.

Pierwsze kroki należy skierować do krakowskiego Muzeum Inżynierii Miejskiej, mieszczącego się w samym centrum miasta, przy ul. Świętego Wawrzyńca. Na stałej wystawie „Dzieje Polskiej Motoryzacji” zobaczyć można prawie 150 eksponatów, w tym oryginalne prototypy najbardziej znanych konstrukcji. Do najcenniejszych elementów kolekcji należą: motocykl CWS M111 sokół 1000 z 1935 roku, samochód Polski Fiat 508 III Junak z 1936 roku czy maszyna parowa F. Wichterle (1890).

W 2013 roku w Busku Zdroju, powstało Muzeum Polskiej Motoryzacji XX wieku „Polska na Kołach”. Była to prywatna inicjatywa, stworzona przez kolekcjonerów Arkadiusza i Wojciecha Łukasik. Założeniem kolekcji były gromadzenie tylko polskich pojazdów. Wśród eksponatów znalazły się autobusy, samochody osobowe, motocykle i motorowery oraz samochody specjalne, np: samochody ratownictwa drogowego FSO Polonez 1.6 kombi oraz truck. Obecnie muzeum jest nieczynne ze względu na przerwę technologiczną, ale postępy prac konserwatorskich można śledzić na profilu muzeum na portalu społecznościowym Facebook.

Na Podkarpaciu odwiedzić można bogatą kolekcję motoryzacji, zgromadzoną w Muzealnej Izbie Motoryzacji w „Mechaniku”, Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 3 w Krośnie. Jest ona wyjątkowa, gdyż zgromadzono tu niemal wszystkie jednoślady, które jeździły po polskich drogach w od lat 50- tych ubiegłego wieku. Na osiemdziesiąt eksponatów dostępnych dla zwiedzających, można zobaczyć 10 polskich motocykli oraz aż 14 motorowerów. Drugim miejscem również wartym odwiedzin jest siedziba dolnośląskiego Muzeum Motoryzacji w Topaczu, niedaleko Wrocławia. Zgromadzono tam liczną ekspozycję zabytkowych samochodów oraz jednośladów, w tym między innymi Sokół 1000, 600 i 200, lekkie motocykle takie jak MOJ, Perkun, Wul-Gum, Tornedo, SHL 98, czy Podkowa.

Dla osób podróżujących na północ Polski polecam Gdyńskie Muzeum Motoryzacji oraz znajdujące się w Szczecinie, Muzeum Techniki i Komunikacji - Zajezdnia Sztuki. Trójmiejska placówka specjalizuje się głównie w zabytkowych samochodach, natomiast muzeum szczecińskie posiada również pokaźną kolekcję pojazdów jednośladowych. Wśród ekspozycji znajdziemy takie tematy jak „Motocykle II Rzeczpospolitej”, „Jednoślady z PRL-u”, „Polska Motoryzacja – pojazdy PRL” czy wyjątkowo interesująca wystawa „Polskie prototypy”.

Ruch muzealnictwa motoryzacyjnego w Polsce przybiera na sile, widać również coraz więcej inicjatyw prywatnych. Rozwój ten cieszy tym bardziej, że po naszych czasach obowiązkowego złomowania pojazdów, prawdopodobnie nie zostanie wiele eksponatów.

Jan Piotrowski Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zdjęcie pochodzi ze strony http://www.muzeum.topacz.pl/

Gucio to pies jakich tysiące. Bez rodowodu, bez swojego człowieka, bez domu. W 2012 roku, po wypadku, z urazem kręgosłupa, trafił do schroniska, gdzie przeszedł długotrwałe i bolesne leczenie. Dzięki opiece doszedł do siebie i rozglądał się za dobrym człowiekiem. Niestety, przez czas jaki upłynął od zakończenia leczenia, nie urzekł nikogo na tyle, aby znalazł się dla niego dom. Jakiś czas temu u psa pojawił się guz, umiejscowiony na klatce piersiowej. Dziś, już na tyle duży, że zawadzający w chodzeniu. I ciągle rośnie. W warunkach schroniskowych Gucio nie miał szansy na operację oraz rehabilitację, a szans na znalezienie domu ze względu na zaawansowany wiek (około 13 lat) i stan zdrowia - praktycznie żadnych. Poproszeni o pomoc zabraliśmy psiaka ze schronu. Dziś w imieniu Gucia, który przeszedł tak wiele - prosimy Was o pomoc. Gucio ma zapalenie płuc - trzeba go najpierw z tego wyleczyć. Potrzebne są środki na diagnostykę i operację usunięcia guza, który niestety przyczepiony jest do mięśni. Potrzebna jest dobrej jakości karma i suplementacja dla seniorów, posłanko i własny kocyk, i potrzebne jest trzymanie kciuków - bo to starszy już pies. A gdy Gucio zakończy leczenie potrzebny będzie najlepszy dom. Z ostatniej chwili. Gucio zakończył leczenie zapalenia płuc i z dnia na dzień czuje się lepiej. Ze względu na wielkość guza i ryzyko związane z jego usunięciem, weterynarz prowadzący zalecił w pierwszej kolejności leczenie sterydami, które mogą spowodować zmniejszenie się guza. Trzymajcie kciuki za Gucia. Jeśli chcesz, możesz pomóc psiakowi i dokonać darowizny z tytułem „Gucio” na konto PKO BP 15 1020 5226 0000 6002 0220 0350

Fundacja Centaurus ul. Borelowskiego 53/2, 51-678 Wrocław www.psy.centaurus.org.pl e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Przypominamy organizatorom imprez na terenie Gminy Zabierzów, iż redakcja Gońca Zabierzowskiego obejmuje swoim patronatem wszystkie imprezy, których organizatorzy o to poproszą w dowolnej formie (telefonicznej, mailowej, pisemnej). Objęcie naszym patronatem oznacza umieszczenie relacji prasowo-zdjęciowej z imprezy w kolejnym numerze naszej gazety. Uprzejmie prosimy organizatorów imprez, którzy zechcą z nami współpracować o umieszczenie na ewentualnie wykonywanych plakatach imprezy naszego logo oraz wywieszenie dostarczonego przez nas banera gazety w miejscu imprezy.
Zapraszamy do współpracy podczas imprez organizowanych w 2016 roku.

30 maja boisko sportowe w Bolechowicach zamieniło się w wielkie, kolorowe laboratorium naukowe.

W ramach projektu: ”Kosmos – nasze wielkie podwórko!” który realizuje Gminna Biblioteka Publiczna w Zabierzowie – Filia w Bolechowicach we współpracy ze Szkołą Podstawową w Bolechowicach, zorganizowaliśmy piknik naukowy dla dzieci z młodszych klas. Wzięli w nim udział uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Bolechowicach – w tym beneficjenci projektu, uczniowie klasy 1c pod opieką Marii Półtorak, oraz pierwszoklasiści z Niepublicznej Szkoły Podstawowej Horyzont w Bolechowicach i Niepublicznej Szkoły Podstawowej w Zelkowie.

Na spotkanie przybyła również słynna Ekipa Naukowców z Laboratorium Pana Korka, która od kilku lat podróżuje po świecie przybliżając piękno nauki na odlotowych pokazach i pasjonujących warsztatach. Każde spotkanie z nimi to fascynująca naukowa przygoda. Tak było i tym razem. Ponieważ, przedmiotem badań w naszym projekcie jest Kosmos, na początku pikniku naukowcy zaproponowali wszystkim dzieciom skonstruowanie urządzenia, dzięki któremu będą mogły oglądać widmo słoneczne i podziwiać piękne kolory tęczy. Wykorzystując płytkę komputerową, taśmę klejącą, folię i tekturową rurkę każde dziecko zbudowało swój własny spektroskop. Kolejną atrakcją była budowa rakiet typu PET. Tutaj bardzo przydatne okazały się plastikowe butelki. Kiedy wszyscy uczestnicy pikniku zbudowali swoją rakietę, przyszedł czas na ich testowanie za pomocą specjalnej wyrzutni. Było przy tym sporo śmiechu, ponieważ wyrzutnia stała się niejako zimnym prysznicem. Kolejny punkt imprezy to warsztaty z ciekłym azotem. Były wystrzały, dymy i eksperymenty mrożące krew w żyłach z wykorzystaniem ciekłego azotu o temperaturze -196°C. Odważni uczniowie mogli na własnej skórze sprawdzić jego działanie, śmiałków nie brakowało. Ciekły azot nie dość, że ma ekstremalnie niską temperaturę, to w dodatku cały czas wrze niczym gotująca się woda. Jak to możliwe? Szaleni naukowcy Pana Korka przekonywali dzieci, że nawet skomplikowane zagadnienia fizyczne można wytłumaczyć w prosty, barwny i ciekawy sposób. Naszą wspólną naukową zabawę zakończyła efektowna eksplozja 200 litrowej beczki pełnej piłeczek.

Dziękujemy Henrykowi Krawczykowi - sołtysowi Bolechowic za pomoc w zorganizowaniu pikniku oraz ufundowanie pysznych, orzeźwiających lodów. Dziękujemy Annie Niemczyk za podarowane dzieciom pyszne chrupki. Dziękujemy Annie Piechnik - lic. pielęgniarce za bezinteresowną opiekę medyczną w trakcie pikniku.

Zofia Walczak - koordynatorka projektu

Maj i czerwiec to okres, w którym obchodzimy przyjemne, rodzinne święta – Dzień Matki, Dzień Dziecka i Dzień Ojca. Z tej okazji dnia 16 czerwca w punkcie przedszkolnym „Zaczarowany Ołówek” w Giebułtowie świętowaliśmy uroczyście Dzień Rodziny. Dzieci z „Zaczarowanego Ołówka” przygotowały program artystyczny. Wystąpiły w pięknych przebraniach biedronek, przygotowanych przez rodziców i śpiewały piosenki z towarzyszeniem pianina, a potem z przejęciem recytowały wierszyki. Kulminacyjnym punktem programu była niespodzianka. Rodzice razem z nauczycielami przedszkola przygotowali mały spisek: w tajemnicy przed dziećmi przygotowali przed stawienie „Czerwonego kapturka”, w którym sami byli aktorami, przebranymi w kostiumy, wyglądające jak w prawdziwym teatrze. Dzieci przywitały swoich przebranych rodziców wybuchami śmiechu, dorośli także nie mogli pozostać poważni na widok babci w czepku, zębatego wilka i gajowego, który biegał i skakał po scenie ze strzelbą i w myśliwskim kapelusiku. Ponieważ aktorzy doskonale znali role i zrobili wielkie wrażenie swoim profesjonalnym występem, nauczyciele przedszkola uznali, że każdy z nich zasługuje na Oskara. Ceremonię rozdania Oskarów poprowadziła delegacja Amerykańskiej Akademii Filmowej: pani Patrycja Francuz i pani Anna Rosa, które specjalne w tym celu przybyły do Giebułtowa z Hollywood. Były też prezenty: każde dziecko ofiarowało rodzicom swoje zdjęcie oprawione w ramkę własnoręcznie wykonaną podczas warsztatów plastycznych w przedszkolu. Po rozdaniu prezentów mieliśmy czas na wymianę wrażeń przy kawie, herbacie i słodyczach.

Dziękujemy gorąco za przybycie i uczestnictwo w naszym święcie panu Tadeuszowi Wójtowiczowi, Wójtowi Gminy Wielka Wieś. Dziękujemy także wszystkim miłym gościom, a zwłaszcza naszym doskonałym aktorom, oraz rodzicom, którzy pomagali przy wykonaniu scenografii i przygotowali znakomite ciasta.

Informacje o nas można znaleźć na naszej stronie internetowej www.zaczarowany.com oraz na facebooku: Punkt Przedszkolny „Zaczarowany Ołówek”

Zapraszamy do zadawania pytań dotyczących spraw organizacyjnych i zapisów: Kontakt:tel. 534641527,e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Sekcja kung fu Stowarzyszenia założona została w X 2007 roku w ramach realizowanego programu integracyjnego „Bliskie sercu Więckowice”. Zaczęły się treningi- początkowo z 12-15 dziećmi aby teraz zbliżyć się do 80. Do dzieci i młodzieży dołączali sukcesywnie dorośli ( grupy sanda i TRX). Stopniowo zwiększała się ilość specjalistycznego sprzętu, ćwiczący mają jednakowe stroje. Dzieci i młodzież oprócz treningów uczestniczy w letnich i zimowych obozach sportowych, zgrupowaniach szkoleniowych lub półkoloniach organizowanych dla pozostających w miejscu zamieszkania. W 2009 roku po raz pierwszy 4 reprezentantów wystartowało w Turnieju Pierwszego Kroku - (dla dzieci ćwiczących do 2 lat). I od razu sukces – statuetka dla najlepszego zawodnika Turnieju i pierwsze medale. A potem rozpoczęły się starty w Pucharach Polski, Mistrzostwach Małopolski, Mistrzostwach Polski i zawsze był powrót z sukcesami. Od 2009 do dziś zawodnicy zdobyli ponad 130 medali indywidualnych w konkurencjach form i w walkach lekkiego kontaktu. W 2015 roku reprezentacja POTOKU spróbowała swoich umiejętności podczas wyjazdów zagranicznych – mamy prawie 40 medali przywiezionych z Norwegii, Niemiec i w tym roku z Czech. Dla Stowarzyszenia, sekcji pracującej na wsi jest to duże osiągnięcie, satysfakcja dla trenera, zawodników i ich rodziców. To promocja Więckowic i gminy Zabierzów. Mamy satysfakcję, że wieloletnia praca z młodzieżą zaowocowała tyloma sukcesami. Udało się nam stworzyć dobrą atmosferę w zespole, zapewnić instruktora o światowych i europejskich tytułach mistrzowskich. Cieszymy się, że pasje dzieci wspierają aktywnie Rodzice. Wykorzystujemy wyjazdy na zawody w kraju i zagranicę starając się aby były to wyjazdy rodzinne, aby to były aktywne 2-4 dni spędzone z dziećmi podczas sportowej rywalizacji ale i zwiedzania miast w których odbywają się zawody. Pasja młodzieży przełożyła się na włączenie grupy dorosłych w cykl treningowy. Wśród rodziców dwójka skończyła kursy sędziowskie organizowane przez Polski Związek Wushu, mamy jednego instruktora po kursie specjalistycznym i w tym roku planujemy, że w kursach PZWushu będą brali udział kolejni rodzice. Powstają filmiki i powiększa się kolekcja zdjęć z treningów, obozów czy zawodów. Fundusze na rozwój zajęć, atrakcyjność ich prowadzenia, wyjazdy, sprzęt pochodzą z wielu źródeł. To rola działaczy i Rodziców by były wystarczające. Tradycyjnie są to składki członkowskie, odpisy 1%, darowizny ,wsparcie finansowe i rzeczowe Urzędu Gminy Zabierzów, Stowarzyszeń i Fundacji z którymi od lat współpracujemy. Szukamy sponsorów, konkursów, dotacji dla organizacji pozarządowych tak aby pozyskiwać kolejne wsparcie na działalność Stowarzyszenia- dla dzieci i młodzieży, a także wszystkich którzy uczestniczą w działalności klubu. Cieszymy się z medalowych osiągnięć naszych zawodników tym bardziej, że 2-3 treningi tygodniowo nie przeszkadzają równocześnie w osiąganiu wysokich ocen w szkole ( dla większości średnia wynosi ponad „4”), częstym udziałem w konkursach szkolnych i olimpiadach przedmiotowych. Dodatkową motywacją dla reprezentantów są przyznawane nagrody za osiągnięcia sportowe przez Wójta Gminy Zabierzów, Burmistrza Krzeszowic, Starostę Powiatu Krakowskiego czy Wojewódzki Zarząd Ludowych Zespołów Sportowych. W 2017 roku sekcja będzie obchodziła 10 lecie swojej działalności. Wystawa jaka będzie organizowana z tej okazji ukaże jak wiele w tym czasie osiągnięto.

SPORT I RODZINA ZAWSZE RAZEM to motto naszego Stowarzyszenia i naszych działań w Więckowicach. Zapraszamy wszystkich chętnych do włączenia się w zajęcia prowadzone u nas/ www. wieckowice.org

Ostatnie dokonania zawodników sekcji.

XXI Międzynarodowe Mistrzostwa Polski WUSHU (6-7 .06. 2015) -13 zawodników, 19 medali.
Otwarte Mistrzostwa Norwegii Wushu – Oslo (13-17.03.2015) - 9 zawodników, 16 medali.
XV Międzynarodowy Turniej Kuo Shu i Mistrzostwa Niemiec Południowych - Neu Ulm (15 - 18.10.2015) - 6 zawodników, 10 medali.
Otwarty Puchar Polski Wushu Tradycyjnego (24 - 25.10.2015 r.) Warszawa - 12 zawodników, 13 medali.
IV Europejski Międzynarodowy Festiwal Chińskiej Sztuki Wushu Praga (21-24.04) 2016 - 5 zawodników, 13 medali.
XXII Międzynarodowe Mistrzostwa Polski XII Grand International Wushu Festiwal Puławy (3-5.06.2016) - 13 zawodników.